
Suspension
【PRO-SPEC DAMPER】
このサスペンションは、86用「WR-SPEC」、「PRO-SPEC」の開発と実戦のデータと経験を得る中で、これまで同様の「グラベル/ターマックをひとつのダンパーで」のコンセプトはそのままに「地区戦でカスタマーが結果を残し、さらに全日本選手権までステップアップできるようなダンパー」を目指して開発したラリー用サスペンションセットです。KYB-ES社の開発協力のもと、中級者から上級者まで、周辺部品の交換不要で中級者にも上級者にも扱いやすい設定のサスペンションとなっています。
グラベル路面をしなやかに受け止める純正形状スプリングと、セッティングの幅が広がる車高調整式を採用し、ユーザーのスキルアップをサポートします。ダンパーにはリザーバタンクを装備し、安定した減衰力と耐久性を発揮します。
PRO-SPEC DAMPER(NCP131)
This suspension has gained data and experience from the development and actual rally of WR-SPEC and PRO-SPEC, maintaining the concept of the “Gravel / tarmac shared damper” and “winning customers in the local rally, This is a suspension set for rally that was developed with the aim of a damper that can be stepped up to the Japanese championship. With the cooperation of KYB-ES, the suspension is easy to handle from intermediate users to advanced users.
I adopted a genuine type spring that gently receives the gravel surface and a vehicle ride height adjustment type with wide adjustment range. It supports user skill improvement. The damper is equipped with a sub tank that provides stable damping and durability."
・Fr 複筒 Rr 単筒
・3Way減衰力調整機構 伸32段、圧(低速)16段、圧(高速)無段階
・車高調整式
PRO-SPEC
・Fr: Twin Tube Structure, Rr: monotube structure.
・3Way Damping Force Adjustment feature
・Separeted damper compression / rebound adjustment
・32-Level Damping Force Adjustment Feature(rebound)/16-Level Damping Force Adjustment Feature(low-spd-bump) 16-Level Damping Force Adjustment Feature(high-spd-bump)
・Ride Hight Adjustment
適合 | 数量 (台分) |
メーカー希望小売価格(円) | 構成 | |||
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消費税込み | 消費税抜き | |||||
PRO-SPEC | ダンパー/スプリングセット | NCP131/NCP91 | 1 | 660,000 |
600,000 |
Frダンパー×2、Rrダンパー×2、Frスプリング×2、Rrスプリング×2、その他必要部品 |

【CUP-SPEC DAMPER】
このサスペンションは、「STD-SPEC DAMPER」の機能性をベースに「ラリーデビューから地区戦までのスキルアップ」を実現するため、ラリービギナーから幅広いユーザーが扱いやすい設定となっています。かつ、「グラベル/ターマックをひとつのダンパーで」というコンセプトはそのままに、スキルアップに活用いただけるサスペンションセットです。
This suspension is easy to handle for a wide range of users, from rally beginners, to improve skills from rally debut to regional competition. And the concept of "gravel / tarmac with common damper" is the same suspension set that can be used for skill improvement.
※TRD RALLY CUP by JBL の指定部品サスペンションセットです
・Fr 複筒 Rr 単筒
・1Way減衰力調整機構 伸32段
CUP-SPEC DAMPER(Designated parts for TRD RALLY CUP by JBL series)
・Fr: Monotube structure , Rr: twin Tube Structure.
・32-Level Damping Force Adjustment Feature(with bound and rebound)
適合 | 数量 (台分) |
メーカー希望小売価格(円) | 構成 | 取扱 説明書 |
|||
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消費税込み | 消費税抜き | ||||||
CUP-SPEC | ダンパー/スプリングセット | NCP131/NCP91 | 1 | 209,000 | 190,000 | Frダンパー×2、Rrダンパー×2、Frスプリング×2、Rrスプリング×2、その他必要部品 |
【RALLY UNDERFLOOR FLAPS】
グラベル路面/ターマック路面にかかわらず、ラリー車両のフロア下で発生する撥ね石や深い轍からのダメージを軽減し、車両を損傷から守ります。走行時に前方からフロア下部に入り込む砂利石をスムースに後方に流し、車両損傷が最小限に抑えられるデザインを採用しました。また、参加される競技や路面の特性に応じてセミオーダーでの形状変更もご相談に応じることが可能です。
※ご注意ください
・製作には現車が必要になる場合があります。あらかじめご了承ください。
・装着されている部品との位置関係によって、形状が変更される場合があります。
材質:高密度ポリエチレン
厚み:約3mm
適合:NCP131
価格:都度お見積もりによる応談
UnderFloorFlaps レイアウトイメージ(PDF)
Reduces damage from rafters and deep ruts that occur under the rally vehicle's floor on a gravel / tarmac surface and protects the vehicle from damage. Gravel stones that enter the bottom of the floor from the front during running are smoothly swept to the rear, and a design that minimizes vehicle damage has been adopted. In addition, it is also possible to consult with us regarding semi-order shape changes according to the competition and road characteristics involved.
※Precautions -The current car may be required for production. -The shape may change depending on the positional relationship with the mounted parts.
Material: High density polyethylene
Thickness: about 3mm
Applicable: NCP131
Price: quote separately




【RALLY WHEEL SCRAPER】
グラベル路面走行時のリヤホイール内側には泥や砂利が堆積しやすくなります。泥や砂利が堆積しないようにホイール内側から掻き出し、ホイールやブレーキの損傷につながるような負担を軽減します。
※ご注意ください
・製作には現車と装着するホイールが必要になる場合があります。あらかじめご了承ください
・装着するホイールやブレーキ周辺の部品形状によっては十分に機能を保てない場合があります。あらかじめご了承ください。
材質:高密度ポリエチレン+取付けブラケット
適合:NCP131
価格:都度お見積もりによる応談
Mud and gravel are likely to accumulate on the inside of the rear wheel when traveling on gravel roads. It scrapes out the inside of the wheel so that mud and gravel do not accumulate, reducing the load that could damage the wheel and brakes.
※Please be careful
・ The current car and the wheel to be installed may be required for production.
・ Depending on the shape of the parts around the wheel and brake to be mounted, the function may not be maintained sufficiently.
Material: high density polyethylene + mounting bracket
Applicable: NCP131
Price: quote separately



【TRANSMISSION GEAR SET】(CLOSE RATIO)
街乗りをはじめとする通常の走行を想定したノーマルトランスミッションのギア比設定から、モータースポーツの競技で求められるギア比に最適化を果たすギアセットです。NCP131 Vitz 5MT / NCP91 Vitz 5MTにのみ適合します。
※モータースポーツの競技に使用する際は、車両規定を事前にご確認のうえで購入してください。
This transmission gear set optimizes the gear ratio required for motor sports competition from the gear ratio setting of normal transmission assuming normal driving such as city riding. Only fits NCP131 Vitz 5MT / NCP91 Vitz 5MT.
※Before using in motor sports competitions, please check the regulations for participation before purchasing.
品名 | 適合 | 数量 | メーカー希望 小売価格 |
構成 | ケース図示 | ギヤ 図示 |
パーツ リスト |
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消費税込み | 消費税抜き | |||||||
トランスミッションギアセット (クロス化) |
NCP131 / NCP91 5MTのみ |
1 | 352,000 | 320,000 | 1st gear out 2nd gear out 3rd gear in/out 4th gear in/out Input shaft |


当サイトに掲載されている商品の購入をご検討される場合は、必ず下記注意事項を事前にお読みいただき、あらかじめご了承のうえ、ご購入ください。
■商品の特性について
当サイトに掲載されている商品は、一部を除き、「競技専用部品」です。本商品を装備した車両が公道を走行する場合は、お客様ご自身により国土交通省の定める道路運送車両の保安基準を遵守し、道路交通法を守ってご使用ください。
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また、操縦性は競技での運転操作を優先した仕様になっています。車両に慣れるまでは急激な操作は避けてご使用ください。
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■商品の取り扱い・取付に関して
1.取付の際は商品に準じた専用工具を使用し、車両の仕様に応じた作業で正しく取り付け作業を行ってください。
2.部品および部位によって、専用特殊工具、専門知識を必要とする作業や加工を必要とする作業もございます。必ず専門の技術と経験をもつメカニックにより、認証工場もしくは指定工場にて取り付け作業を行ってください。
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